Groetjes uit de Thaise oceaan! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Julius en Alet - WaarBenJij.nu Groetjes uit de Thaise oceaan! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Julius en Alet - WaarBenJij.nu

Groetjes uit de Thaise oceaan!

Blijf op de hoogte en volg Julius en Alet

18 April 2013 | Thailand, Koh Tao

Daar is die dan eindelijk, het een na laatste verslag. De trouwe volger zal wel een vreugde dansje aan het maken zijn, want hij of zij heeft er even op moeten wachten. Wees niet getreurd, ook vanaf Thailand nemen wij de moeite om onze belevenissen met jullie te delen.

Op eerste paasdag landt ons vliegtuig in Bangkok. Op aanraden van een inmiddels gerespecteerd tipgever besluiten we een slaapplek aan de Silom Road te zoeken. We nemen de lokale trein waardoor we direct contact hebben met de Thaise locals. In een 100 jaar oud boemeltreintje (Kedeng Kedeng Oe Oe!) zitten we naast een oude man die plastic flessen verzameld. Niet als hobby, maar voor de kost. Het is een mooie kennismaking.

Aangekomen op de Silom Road moeten we toch echt voor het eerst concluderen dat onze tipgever ons ditmaal in de steek heeft gelaten. Er zijn vrijwel geen (betaalbare) hostels te vinden. We vinden na lang zoeken een plekje tussen de shemales, topless biljartbars, pingpong shows en sexclubs in Patpong. Niet echt wat we in gedachten hadden op eerste paasdag, maar fijn. We zitten gelukkig vlakbij een MRT station dat ons naar het vliegveld kan brengen: en dat was doelstelling nummer een!

Tweede Paasdag maken we ons op voor de "Klaas Drupsteen"-taferelen op het vliegveld in Bangkok. Het weerzien met Annika was erg leuk. We besluiten om diezelfde avond nog een nachttrein naar het zuiden te nemen om zo snel mogelijk onze kont ergens op het strand van een Thais eiland te parkeren. Naast ons kan Annika wel een kleurtje gebruiken...;-)

Vanaf Trang nemen we een minibusje naar Koh Lanta. Een prachtig mooi eilandje waar een bamboehutje pal aan het strand ons verblijf voor de komende nachten wordt. Koh Lanta is een eiland dat nog niet is verpest door het vele toerisme. We huren een scooter om mooie afgelegen zandstranden te bezoeken.

Vanaf Koh Lanta nemen we de boot naar Koh Phi Phi. We wanen ons even terug in onze 'Loret de Mar tijd'. Onder het genot van een bucket aanschouwen we het Thaise kickboksen onder toeristen. Je kunt elkaar knock-out slaan voor een gratis bucket. Twee broers doen daar gewillig aan mee en zitten even later met elk een zak ijs op de neus langs de kant. Wel met een gratis bucket, dat dan weer wel.

De volgende dag maken we een prachtige snorkeltour naar het bamboe eiland en Koh Phi Phi Leh. Dit eiland is bekend van de film 'The Beach'. Helaas stelt het snorkelen niet veel meer voor hier. De Tsunami in 2004 heeft al het koraal verwoest. Naast de mooie gekleurde vissen is er helaas niks meer van over..

Na Koh Phi Phi nemen we de boot naar het vaste land waar we in AO Nang verblijven. Vanuit hier bezoeken we Railey en doen we een kajak tour naar Hong Island. Helaas zijn beide dames ziek waardoor Julius alleen op de kajak belandt. Een mooie tocht met prachtig mooi weer. (Natuurlijk was dit de mooiste tour van de week! Al is het alleen maar om ze te jennen) De eerste Thaise massage is een feit als we ons door twee Thaise vrouwen in elkaar laten rammen op een massagemat. Ongelooflijk in welke posities zij alle gewrichten en ledematen duwen!

Vanuit AO Nang nemen we de bus en boot naar Koh Phanang. Het eiland dat bekend staat om zijn Moon-Party's. We chillen wat aan het strand en huren nog een keer een scooter. Er schijnen mooie watervallen op dit eiland te zijn maar deze staan helaas vrijwel droog. In de avond van 10 april is het dan zo ver: de Moon Party. Voor ons geen Full Moon, Half Moon maar een Black Moon Party! Een mooie feestje op het strand waar vele feestgangers op af komen.

We zetten koers richting het noordelijker gelegen eiland Koh Tao. Hier verblijven we een tijdje in verband met het Thaise nieuwjaar en het behalen van het duikbrevet. Songkran wordt op de 13de gevierd en gaat gepaard met enorme watergevechten. Langs de weg staan hele families met emmers water, waterpistolen en tuinslangen klaar om je nat te gooien. Al snel wordt ons duidelijk dat we wat zelfbescherming nodig hebben in de vorm van drie supersoakers.

Het is een waar festijn. We knallen wat water af op de locals die het maar al te mooi vinden om de toeristen te pakken te nemen. (En dat doen ze het liefst met ijskoud water!) Pick-up trucks rijden door de straten met achterop tientallen mensen die vanuit een groot watervat iedereen nat gooien die ze tegen komen. Happy Songkran!

Na Songkran nemen we afscheid van Annika en zetten wij voor drie dagen de duikbril op. Na flink wat rond te hebben gedobberd in het water en met de neus in de boeken te hebben gezeten behalen we onze PADI met vlag en wimpel! Helaas hebben we door het slechte weer tijdens de duiken niet veel mooie vissen gezien. Blij verrast waren we toen er ineens een schildpad onder water ons kwam begroeten! We hebben erg veel zin om onze duikkunsten op een andere plek in de wereld te demonstreren. We zaten zelf aan Egypte te denken...

Morgen stappen we weer op de boot richting Bangkok alwaar onze laatste week zal ingaan. Eens zien hoeveel reismoed we nog hebben om het hete binnenland in te trekken. We drinken vanavond ons laatste borreltje op het mooie Koh Tao waar we inmiddels een tweede vriendinnetje uit Nederland hebben ontmoet. Dana begon toevalligerwijs haar reis van drie maanden in Thailand. Voor haar begint de reis net, voor ons eindigt die bijna... en weet je? We zijn nu al stik jaloers!

Tot over een dikke week!

Liefs van Jul en Alet

• 18 April 2013 - 15:16

Rasheeda Jansen:

Super leuk om elke keer weer jullie verslagjes te lezen!! Veel plezier nog de laatste weken!! Groetjes Rasheeda

• 18 April 2013 - 15:39

Janet:

Jeetje zeg, wat weer een verhaal!
    Gefeliciteerd met jullie duikbrevet! Maar ehh, Egypte? Kan het niet wat dichterbij? In Deurze hebben we ook een mooie vijver met heel veel waterdieren (als je van kikkers houdt tenminste!) Nog een dikke week te gaan : de knoppen van de bloembollen zijn al zichtbaar! Wie zijn eerder : jullie of de bloemen? Spannend hoor!
    Dikke kus,
    Arend, Janet, Bart en Janneke

• 18 April 2013 - 15:43

Folkerdinadijk@freeler.nl:

Hey Levensgenieters,
    Maar weer super bedankt ,dat we weer van dit reisverslag hebben mogen genieten.
    dus nog eventjes en dan back to Holland.Wat zal dat wennen worden met het weer.
    Groeten Folkerdina Douma.

• 18 April 2013 - 20:37

Ali Stokker:

Hoi Alette en Julius,

Geniet nog heel erg van jullie laatste week. Persoonlijk vind ik het jammer dat jullie er dan al weer zijn, want dan kan ik niet meer zo genieten van het lezen van jullie reisverslagen. Ze waren super. Dank jullie wel.

Goede terugreis!

vr. groet,

Ali

• 18 April 2013 - 22:03

Wouter En Brigitte:

Hey gezellige snorkelaars en nu duikelaars, congrats! Heerlijk om daar nog zo te zijn! Wij missen het helemaal niet...... Haha wat denk je zelf.... Enjoy en ach daarna komt het ook weer goed. Hartstikke gezellig om jullie dan hier in ons koude kikkerlandje te kunnen ontmoeten ipv Brazilië en Peru ;-). Hebben er nu al zin in. Maar voor nu eerst nog heeeeeerlijk daar genieten!! X B&W

• 19 April 2013 - 10:45

Harm En Sanna:

Hee Julius en Allet,

Wat een geweldige verhalen schrijven jullie toch elke keer weer!
    En nu nog maar een weekje en dan is het avontuur afgelopen... Wat gaat dat snel zeg!

Nog een hele fijne week toegewenst daar.. Geniet ervan!!

Liefs Harm en Sanna

• 19 April 2013 - 18:16

Annika:

Haai lieverds!

super leuk om onze belevenissen van de afgelopen twee weken terug te lezen. Ik moet
    Bekennen dat ik er goed af kom;).

Nog een dikke week en dan zijn jullie weer thuis! Kun je weer lekker genieten van het
    Nederlandse eten, sws die frikadel speciaal!
    Misschien zie ik jullie nog voor die tijd in Bangkok.

Liefs Theebus

• 19 April 2013 - 21:11

Jildau:

Hee,Alet en Julius! Wat een super leuk verhaal weer! Vet leuk samen al die dingen beleven met Annika! er is goed gefeest met de buckets lees ik :P Ik ben super jaloers ziet er heel erg mooi uit daar! geniet nog de laatste week, gek dat het dan al zo snel weer voorbij gegaan is! Kus

• 20 April 2013 - 05:38

Dana:

Dag backpakkertjes!

Leuk verslagggie! En nu weet ik ook hoeveel tijd jullie erin hebben gestoken om het te typen:p en tja, soms heb je wel iets beters te doen want de tijd vliegt!

Ik heb een prachtige tijd met jullie gehad! Fijn om even op sleeptouw genomen te worden door de meest ervaren backpakkertjes die ik ken. De stressmomenten zijn zeker weggenomen!

Lekker genieten de laatste week!

Kuss

• 20 April 2013 - 08:05

Jeltje:

Ik ga jullie verhalen missen hoor.
    Wat fantastisch dat jullie je duikbrevet hebben gehaald, nog een hele fijne laatste week .

Groetjes van Jeltje

• 20 April 2013 - 23:06

Natasja En Sven:

Over precies een week hangen jullie ook weer op de Nederlandse bank! Jullie tellen de nachtjes af daar en wij hier in "jullie stekkie" Heb weer genoten van het leuke verhaal en nog bedankt voor jullie prachtige kaart. Super!!!! Nou geniet ervan dat doen wij hier ook nog ff.
    Liefs Natasja en Sven

PS De straat ziet er inmiddels erg boomloos uit......

• 21 April 2013 - 09:31

Oma En OPa:

Lieve Alet en Julius.

Wat weer een mooi verhaal en foto's.
    Stoer dat duikbrevet. Gefeliciteerd .
    Wij tellen de dagen nu af.

Liefs Oma en Opa

• 21 April 2013 - 19:47

Oma En Opa:

Lieve alet en julius

Wat weer een mooi verhaal.

• 21 April 2013 - 20:26

Gré En Dirk:

Alles heeft zijn tijd!
    Zodoende komt ook aan de wereldreis nu bijna een einde.Een reis die voor jullie overweldigend is geweest.Verwondering, bewondering, vreugde, verdriet, rijkdom en armoede, ja nog veel meer dingen om op te noemen zijn jullie tegengekomen in de bezochte landen en werelddelen.
    Jullie waren tijdens de reis "toppers" in de verslaggeving met de bijbehorende foto's .Hulde!
    Over enkele dagen op zaterdag 27 april is het voorbij en gaan jullie ongetwijfeld, na het dagelijks werk, nog lang nagenieten van alle belevenissen !
    Wij wensen jullie alvast een goede vlucht naar Nederland en zaterdag een fijne en feestelijke dag!
    Lieve groeten,
    Gré en Dirk.

• 22 April 2013 - 13:49

Sjoekie En Douwe:

Lieve Julius en Alet

Het einde van jullie geweldige wereldreis is bijna in zicht. Wat hebben we genoten van
    jullie spannende verhalen en prachtige foto's .Het is vanaf hier bijna niet te geloven
    zulke prachtige natuur opnamen en dat jullie daar in werkelijkheid wel opstaan
    Wij wensen jullie voor zaterdag een behouden thuiskomst en tot ziens.

Lieve groeten,
    Sjoekie en Douwe

• 22 April 2013 - 20:37

Meindert En Marian:

Dank je wel dat jullie ons, via alle mooie verslagen en prachtige foto's, zo hebben
    laten mee genieten van alles wat jullie tijdens deze wereldreis beleefd en gezien
    hebben. Voor jullie "zeker" een ervaring rijker en voor ons heel bijzonder om te
    volgen waar jullie overal geweest zijn.
    Geniet nog van deze laatste dagen! Tot slot wensen wij jullie een goede vlucht
    terug naar huis, met vast een warm onthaal op Schiphol.
    Liefs van Meindert, Marian en Mariska.

• 23 April 2013 - 14:20

Jan En Trijntje:

Lieve juul en Alet.

Bijna weer thuis, nog een paar nachtjes en jullie reis rond de wereld zit er weer op.
    Een reis die wij door jullie mooie verslagen en foto's een beetje mee konden beleven, hartelijk dank daar voor.
    Jullie nemen een schat aan bijzondere ervaringen mee naar huis.
    Wij wensen jullie een goede vlucht naar huis.

Veel liefs Jan, Trijntje, Sybren, Gerard en Karolien.

• 24 April 2013 - 09:14

Hiddo:

Was even achterop geraakt met het lezen van jullie verslagen. Wederom met een hele grote glimlach genoten! Met name jullie conclusie over de Thaise massage :)
    Groetnis en maak er nog wat moois van de laatste periode!

• 24 April 2013 - 13:08

He Machu Pichu Snickervrienden!

Dus je kan beter een 'Happy fucking Songkran' hebben dan een 'Happy fucking Ted'??
    Super lekker om jullie fantastische verhalen te lezen vanuit het saaie Hollandia!
    Ohh was mis ik die spontane avonturen, hier is elke dag zo voorspelbaar!
    Helaas was de inschrijving van de vier daagse al gesloten toen wij thuis kwamen, maar gelukkig hebben we het tikkiebad nog. En dat moet van een leien glijbaan gaan, nu jullie in het bezit zijn van een duikbevret! Vet TOF!! Ojee, ik zit net te tellen, nog maar een dagje???? Geniet er nog even extra van!!
    X Marssssssssssss!

• 25 April 2013 - 08:37

Alie:

Hallo Alet en Julius.

Aan alles komt een eind, maar denk ook dat jullie wel weer naar huis willen.
    Alle familie en kennisen weer te willen zien.

Ik heb een poosje niet gereageerd, daar ik de mailtjes van jullie niet meer automatisch in mijn mailbox kreeg.
    Nu zoek ik het op bij: Julius en Alet waar zijn jullie.
    We zullen jullie prachtige verhalen en foto's gaan missen.
    Bedankt hoor.

Een fijne vlucht terug en we zien elkaar wel weer bij opa en oma in Rolde.

Gr. Jan en Alie.